<<
Hermans Herentals
Opvallend topmodel onder de compacte SUV's

De nieuwe Audi SQ2

Opvallend design gecombineerd met extreem veel rijplezier: Audi stelt voor het eerst de SQ2 voor. Het nieuwe topmodel van de Q2-familie onderscheidt zich in het compacte SUV-segment. De SQ2 heeft immers een vermogen van 221 kW (300 pk), genoeg om in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten, en een topsnelheid te halen van 250 km/u. Dankzij de quattro-vierwielaandrijving en de S-sportophanging wordt de kracht soepel op de weg overgebracht. Ook op het vlak van ergonomie, infotainment en rijhulpsystemen staat de Audi SQ2 bovenaan zijn klasse.

Het hart van elk Audi S-model is de motor en de 2.0 TFSI in de SQ2 (gecombineerd brandstofverbruik van 7,2 – 7,0* l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot van 163 – 159* g/km) is in topvorm. Hij levert 221 kW (300 pk) en een constant koppel van 400 Nm tussen 2.000 en 5.200 t/min. De motor, ontwikkeld door Audi-ingenieurs en gebouwd in Győr, overtreft al zijn rivalen binnen dit segment. Hetzelfde geldt voor de prestaties van de sport-SUV: de sprint van 0 naar 100 km/u duurt 4,8 seconden en de topsnelheid is 250 km/u.

De viercilinder TFSI in de Audi SQ2 is een krachtige 1.984 cc-motor. Hij heeft een directe gasrespons en trekt moeiteloos door tot aan de rode zone die begint bij 6.500 t/min. In de Dynamic-modus van het Audi drive select-systeem reageert hij nog vinniger, met korte stoten tussengas wanneer de S tronic-versnellingsbak schakelt. De motor produceert een bijzonder indrukwekkend geluid wanneer er dynamisch wordt gereden. De 2.0 liter TFSI-motor weegt niet meer dan 150 kilogram, wat niet alleen het totale gewicht van de Audi SQ2 ten goede komt, maar ook de gewichtsverdeling over de assen.

Talrijke hoogtechnologische kenmerken scherpen het profiel van de krachtige viercilinder aan. De inlaat- en uitlaatnokkenassen zijn variabel voor een optimale vulling van de cilinders en afvoer van de uitlaatgassen. Wat de uitlaat betreft, past het Audi valvelift system (AVS) de klepopening in twee stappen aan op basis van de vraag. Dat vermindert de spoelverliezen in de verbrandingskamer en zorgt voor een optimale doorstroming van het uitlaatgas naar de turbolader, met name bij een laag toerental. Dat levert als voordelen een vinnige gasrespons en een nog hoger koppel op. De turbolader, die wordt aangestuurd door een snel en nauwkeurig elektrisch overdrukventiel, ontwikkelt zijn maximale boost van 1,4 bar (relatief) op een zeer dynamische manier. Dit motormanagementsysteem verbetert de efficiëntie en verlaagt het brandstofverbruik tijdens het gebruik onder deellast.

Efficiëntie is ook een belangrijk aandachtspunt voor deze 2.0 TFSI. Twee elektrisch aangedreven kantelkleppen, samengevoegd tot één module, regelen de koelvloeistofstromen. Het uitlaatspruitstuk dat in de cilinderkop is geïntegreerd, is eveneens een belangrijk onderdeel van het thermomanagementsysteem. Het helpt de motor snel op te warmen.

Gerichte maatregelen die in heel wat verschillende onderdelen werden geïmplementeerd, verhogen de kracht en verminderen de interne wrijving. De geregelde oliepomp heeft weinig aandrijfenergie nodig. Onder deellast schakelt het motormanagementsysteem de rechtstreekse benzine-injectie FSI, uit. In plaats daarvan wordt er indirect brandstof in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd, waardoor de uitstoot van partikels wordt verminderd. Bovendien zorgt een partikelfilter voor een schonere uitstoot.

Inschrijven op de nieuwsbrief

Openingsuren

    • maandag
      9:00 12:00
      13:00 18:30
    • dinsdag
      9:00 12:00
      13:00 18:30
    • woensdag
      9:00 12:00
      13:00 18:30
    • donderdag
      9:00 12:00
      13:00 18:30
    • vrijdag
      9:00 12:00
      13:00 18:00
    • zaterdag
      9:00 12:00
      13:00 16:00
    • zondag
    • maandag
      8:00 12:00
      13:00 18:30
    • dinsdag
      8:00 12:00
      13:00 18:30
    • woensdag
      8:00 12:00
      13:00 18:30
    • donderdag
      8:00 12:00
      13:00 18:30
    • vrijdag
      8:00 12:00
      12:30 18:00
    • zaterdag
    • zondag
    • maandag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • dinsdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • woensdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • donderdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • vrijdag
      8:30 12:00
      12:00 14:00
    • zaterdag
    • zondag
    • maandag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • dinsdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • woensdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • donderdag
      8:30 12:00
      13:00 17:30
    • vrijdag
      8:30 12:00
      12:00 14:00
    • zaterdag
    • zondag
Hermans Herentals Momenteel zijn we gesloten
Bekijk onze openingsuren